REFERENSSIT

Urani aikana olen saanut perehtyä erilaisiin toimialoihin ja auttaa monenmoisia yrityksiä, mikä rikkaus! Olen ratkonut strategisia haasteita ja toteuttanut taktisia kampanjoita, toimenkuvani rajat ovat häilyneet kun intoa ja rahkeita on piisannut.

Tapani tehdä töitä on intensiivinen, uppoudun, venyn ja venytän. Innostun helposti ja innostan muita mukaan. Rohkaisen ryhmässä omien ajatusten esilletuontiin, uskon että luovuus pääsee valloilleen, jos tiimissä vallitsee psykologinen turvallisuuden tunne. Mukana pitää aina olla iloa ja naurua!

Työmoraalini on korkea, joskus olisi helpompaa laskea omaa rimaa, mutta luonne ei anna periksi. Jos ei tee parastaan, asia jää vaivaamaan – ja sitten se pitää kuitenkin tehdä uusiksi.

Lähtökohtana onnistumiselle on, että asiakkaan kanssa löytyy yhteinen sävel ja tapa toimia. Tällöin myös tavoitteet voidaan asettaa sopivalle tasolle, eikä niistä tingitä. On ihan parasta, kun esitellessäni ideaani huomaan, että asiakkaan silmät alkavat loistaa tai jopa silmänurkka kostuu. Silloin olen onnistunut löytämään bisnekselle jotain olennaista lisäarvoa ja osumaan juuri niihin oikeisiin nappuloihin. Sillä vaikka luova työ on paljon taustatyötä ja kotikonttuurilla puurtamista, parhaat hetket koetaan aina yhdessä, livenä.

BRISK BRANDING PROJEKTEJA

EDUHOUSE: KONSULTOINTI JA BRÄNDISTRATEGIA

Eduhouse on pohjoismaiden johtava jatkumisen oppimisen palveluita tarjoava koulutustalo. Yrityskauppojen myötä tälle uudistuvalle, kasvavalle Eduhouse-brändille tuli rakentaa selkeä ja inspiroiva brändistrategia, joka kokoaa yhteen fuusioituvien yritysten vahvuudet.

Brändityössä oli mukana yritysten johtoa ja markkinointiosastot. Osallistin myös koko henkilöstöä brändivalmennuksella, sillä on tärkeää sitouttaa ja kuunnella koko porukkaa. Brändistrategian laatimisen jälkeen työstimme vielä brändipersoonaa ja äänensävyä, jotta strategian jalkautus olisi mahdollisimman yhdenmukaista kaikilla pohjoismaisilla markkinoilla. Jäänkin mielenkiinnolla odottamaan, miten brändi lähtee käytännössä muovautumaan kohti yhdessä määritettyjä mielikuvatavoitteita!

Brändiohjeisto helpottaa yrityskauppojen myötä laajenevan brändin yhtenäisen kulttuurin luomista ja viestinnän suunnittelua. Kuva: Projektin lopputuotos Eduhouse Brand Book

” Jennin kanssa työskentely on ollut todella mutkatonta ja hedelmällistä. Jenni on loistava tyyppi, ja hänen fasilitoimat työpajansa saivat koko porukan mukaan tekemiseen.

Jennin avulla pystyimme kiteyttämään brändin ytimen, josta voitiin jatkaa käytännön tekemisen tasolle.

Johanna Lammassaari, Head of Marketing, Eduhouse

_________________________________

VUORJOKI DESIGN: BRÄNDi- ja MARKKINOINTISTRATEGIA

Lapualaaset naiset, taidetta, talo lakeuksien keskellä, komia asenne ja kotoonen murre. Siinäpä ainekset pohojalaasen brändääjän unelmien projektille. 💖

Vuorjoki Design myy rouheaa julistetaidetta, joka kertoo täydellisen epätäydellisestä, itsenäisen pohjalaisnaisen mielenmaisemasta.

Kuva: Vuorjoki Design.fi

Haimme Business Finlandin Innovaatiosetelillä tukea projektille ja hakuprosessi sujui yllättävänkin kätevästi. Työstin Kirsin ja Tessan (äiti & tytär) kanssa sukupolvien yli ulottuvaa bränditarinaa, josta ammennettiin koko yrityksen ideologia ja vahvuudet. Mielikuvatutkimuksen ja kilpailija-analyysin kautta löysimme kehityskohteita ja erottuvan position markkinalla.

Vuorjoki Designin vahva arvopohja näkyy niin heidän taiteessaan kuin kaikessa brändin toiminnassa ja viestinnässä. Kuva: Projektin lopputuotos Vuorjoki Design Brand Book.

Brändistrategia muotoutui luontevassa vuorovaikutuksessa. Koin tärkeäksi oivalluttaa pienyrittäjiä brändäyksen saloihin siten, että projektimme päättyessä heillä on taito jatkaa strategian jalkauttamista itsenäisesti. Näiden upeiden naisten markkinoinnin suuntaviivat kurottavatkin kohti kansainvälisiä markkinoita.

Löydätkö sinä itsesi Vuorjoki Designin persoonallisista naiskuvista?

Yhteistyö Jennin kanssa oli vaivatonta, ja hän oli taitava johtamaan projektia. Jenni oli myös todella rohkaiseva ja näki asiat aina positiivisessa valossa. Hän on todellinen ammattilainen ja löytää isommistakin kokonaisuuksista sen ytimen, mikä vaatii aikamoista taitoa.

Opimme paljon brändäyksestä ja uuden tuotteen markkinoinnista – Jenni opetti taitavasti ja osasi pukea asiat ymmärrettävään muotoon. Oli mukava osallistua työpajoihin ja kiinnostavaa nähdä mitä sillä kertaa tehtäisiin. Kaikkein miellyttävintä oli se miten Jenni kuunteli ja pisti pienimmätkin yksityiskohdat korvan taakse! Jennin kanssa voi olla myös rehellinen ja asioista puhutaan suoraan niin kuin ne on – kuten meillä Etelä-Pohojammaalla on tapana.

Kiitos Jenni, oli ilo tehdä tämä projekti yhdessä kanssasi. Ei tätä olisi voinut tehdä kenenkään muun kanssa! 

Vuorjoki Designin naiset Kirsi ja Tessa

Haaga-Helia StartUp School: brändistrategia

StartUp School on Haaga-Helian yrittäjyyspesä, jossa opiskelijat työstävät omaa liikeideaa osana opintoja tai vahvistavat yrittäjyystaitojaan. Brändi tarvitsi selkeytystä ja modernisointia yrittäjyyskoulutuksen viestimiseen. Projektin tuotokset brändistrategia, päivitetty visuaalinen ilme, brändivideo ja -kuvat varmistavat, että tämä dynaaminen yhteisö kertoo jatkossa tarinaansa yhtenäisellä ja energisellä tavalla.

StartUp Schoolin brändistrategia oli huippuprojekti, jossa pääsin brändäämään itselle merkityksellistä ja inspiroivaa teemaa: nuorten yrittäjyyttä ja tulevaisuuden työelämätaitoja.

Työpajassa ideat sinkoilivat ja nauru raikasi!

Kiitos Jenni mahtavasta yhteistyöstä brändiuudistusprojektissa. On ollut todella inspiroivaa, opettavaista ja hedelmällistä työskennellä kaltaisesi brändäämisen huippuasiantuntijan kanssa.

Nyt kun projekti on edennyt siihen pisteeseen, että työntulokset on näkyvillä, saamme arjessa jatkuvasti kiitosta upeasta lopputuloksesta, joten haluan välittää kiitokset sinulle. Omalta osaltani parasta projektissamme on ollut se miten mukavaa ja joustavaa työskentely kanssasi on ollut! On hurjan arvokasta löytää partneri, johon luottaa 100-prosenttisesti ja jonka kanssa työskentely saa aikaan kunnon flow’n. Ihanaa, että tutustuttiin projektin myötä!

Ulla Alakangas, Haaga-Helia StartUp School

_________________________________

Jaana Kovanen: henkilöbrändäys

Asiantuntijabrändin rakentaminen on henkilökohtainen prosessi, jota tukemaan kannattaa valita valmentaja, joka tuntuu omalta. Jaana löysi minut tutun tutun kautta, näki brändiseminaaripuheenvuoroni verkossa ja soitti samantien, minun tapani olla minä vakuutti. Jaanan henkilöbrändiprojekti oli mielenkiintoinen yhdistelmä brändistrategiaa, valmennusta ja graafista suunnittelua.

Projektin aikana kävimme läpi mm. Jaanan historian ja työkokemuksen, arvopohjan ja tavoitteet. Yhteinen matkamme eteni vahvuuksien tunnistamiseen, sanoittamiseen ja suunnitelman luomiseen. Kiteytin yksityisyrittäjän identiteetin ja osaamisen brändikirjaksi, joka ohjaa Jaanan asiantuntijabrändin rakentamista jatkossa. Uudet henkilökuvat, graafiset elementit ja viestinnän äänensävyn määritys tukevat johdonmukaisesti halutunlaisen mielikuvan rakentumista. Onnea ja myötätuulta matkaan Jaana, you rock!

Lopputuotoksena syntyi Jaanan Brändikirja, joka ohjaa jatkossa kaikkea Jaanan toimintaa.

Brändiprojekti oli määrätietoista, joustavan tiukkaa toimintaa. Meillä oli heti alusta alkaen hyvä yhteisymmärrys, joka tiivistyi oman osaamiseni henkilöbrändiksi ja kiteytyi hyvään, käyttökelpoiseen muotoon. KIITOS! Huippua, että tiemme kohtasivat.

Jaana Kovanen, Vimma Devotion

_________________________________

3AMK: konseptisuunnittelu

3AMK on pääkaupunkiseudun kolmen suurimman ammattikorkeakoulun, Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian strateginen liittouma. Jokaisella koululla on upeita yrittäjyyspalveluita ja nämä tarjoomat sekä viestit tuli saada yhden konseptin alle.

Teemaksi kiteytyi ”rajaton yrittäjyys”, joka kuvastaa modernin yrittäjyyden luomia mahdollisuuksia sekä opiskelijan vapautta valita palveluita yli koulurajojen. Kokosin profiloidut palvelut yksien kansien väliin ja suunnittelin yrittäjyysyhteistyölle tunnuksen. Oli mahtavaa venyttää omaa osaamista ja konseptisuunnittelun lisäksi tuottaa tekstit ja grafiikat sekä taittaa esite valmiiksi. Lisäksi laadin yhteismarkkinoinnin ohjeistuksen ja elementit tukemaan johdonmukaista viestintää.

Projektin tuotoksena syntyi mm. esite, johon kokosin kaikki kolmen koulun yrittäjyyspalvelut.

Yhteistyö yrittäjyyskouluttajien kanssa oli antoisaa, olin jälleen tärkeän asian äärellä, tukemassa nuorten yrittäjyystaitoja. Kaikki kolme asiakastiimiä olivat erittäin tyytyväisiä lopputuotoksiin ja mikä parasta, yhteistyö yrittäjyystoimijoiden välillä on tiivistynyt projektin myötä.

Kiitokset hyvästä yhteistyöstä. Oli äärimmäisen innostavaa tehdä yhdessä töitä kanssasi!