
Urani aikana olen saanut perehtyä erilaisiin toimialoihin ja auttaa monenmoisia yrityksiä, mikä rikkaus! Olen ratkonut strategisia haasteita ja toteuttanut taktisia kampanjoita, toimenkuvani rajat ovat häilyneet kun intoa ja rahkeita on piisannut.
Tapani tehdä töitä on intensiivinen, uppoudun, venyn ja venytän. Innostun helposti ja innostan muita mukaan. Rohkaisen ryhmässä omien ajatusten esilletuontiin, uskon että luovuus pääsee valloilleen, jos tiimissä vallitsee psykologinen turvallisuuden tunne. Mukana pitää aina olla iloa ja naurua!
Työmoraalini on korkea, joskus olisi helpompaa laskea omaa rimaa, mutta luonne ei anna periksi. Jos ei tee parastaan, asia jää vaivaamaan – ja sitten se pitää kuitenkin tehdä uusiksi.
On mahtavaa, kun asiakkaan kanssa löytyy yhteinen sävel ja tapa toimia, tavoitteet voidaan asettaa hyvälle tasolle, eikä niistä tingitä. On ihan parasta, kun esitellessäsi ideaasi huomaat, että asiakkaan silmät alkavat loistaa tai jopa silmänurkka kostuu. Silloin olen onnistunut koskettamaan ja osumaan juuri niihin oikeisiin nappuloihin. Sillä vaikka luova työ on paljon taustatyötä ja kotikonttuurilla puurtamista, parhaat hetket koetaan aina yhdessä, livenä.
BRISK BRANDING PROJEKTEJA

StartUp School on Haaga-Helian yrittäjyyspesä, jossa opiskelijat työstävät omaa liikeideaa osana opintoja tai vahvistavat yrittäjyystaitojaan. Brändi tarvitsi selkeytystä ja modernisointia yrittäjyyskoulutuksen viestimiseen. Projektin tuotokset brändistrategia, päivitetty visuaalinen ilme, brändivideo ja -kuvat varmistavat, että tämä dynaaminen yhteisö kertoo jatkossa tarinaansa yhtenäisellä ja energisellä tavalla.
”Kiitos Jenni mahtavasta yhteistyöstä brändiuudistusprojektissa. On ollut todella inspiroivaa, opettavaista ja hedelmällistä työskennellä kaltaisesi brändäämisen huippuasiantuntijan kanssa.
Nyt kun projekti on edennyt siihen pisteeseen, että työntulokset on näkyvillä, saamme arjessa jatkuvasti kiitosta upeasta lopputuloksesta, joten haluan välittää kiitokset sinulle. Omalta osaltani parasta projektissamme on ollut se miten mukavaa ja joustavaa työskentely kanssasi on ollut! On hurjan arvokasta löytää partneri, johon luottaa 100-prosenttisesti ja jonka kanssa työskentely saa aikaan kunnon flow’n. Ihanaa, että tutustuttiin projektin myötä!
Ulla Alakangas, Haaga-Helia StartUp School
_________________________________

Asiantuntijabrändin rakentaminen on henkilökohtainen prosessi, jota tukemaan kannattaa valita valmentaja, joka tuntuu omalta. Jaana löysi minut tutun tutun kautta, näki brändiseminaaripuheenvuoroni verkossa ja soitti samantien, minun tapani olla minä vakuutti.
Projektin aikana kävimme läpi mm. Jaanan historian ja työkokemuksen, arvopohjan ja tavoitteet. Yhteinen matkamme eteni vahvuuksien tunnistamiseen, sanoittamiseen ja suunnitelman luomiseen. Kiteytin yksityisyrittäjän identiteetin ja osaamisen brändikirjaksi, joka ohjaa Jaanan asiantuntijabrändin rakentamista jatkossa. Uudet henkilökuvat, graafiset elementit ja viestinnän äänensävyn määritys tukevat johdonmukaisesti halutunlaisen mielikuvan rakentumista. Onnea ja myötätuulta matkaan Jaana, you rock!
”Brändiprojekti oli määrätietoista, joustavan tiukkaa toimintaa. Meillä oli heti alusta alkaen hyvä yhteisymmärrys, joka tiivistyi oman osaamiseni henkilöbrändiksi ja kiteytyi hyvään, käyttökelpoiseen muotoon. KIITOS! Huippua, että tiemme kohtasivat.
Jaana Kovanen, Vimma Devotion
_________________________________

3AMK on pääkaupunkiseudun kolmen suurimman ammattikorkeakoulun, Haaga-Helian, Laurean ja Metropolian strateginen liittouma. Jokaisella koululla on upeita yrittäjyyspalveluita ja nämä tarjoomat sekä viestit tuli saada yhden konseptin alle.
Teemaksi kiteytyi ”rajaton yrittäjyys”, joka kuvastaa modernin yrittäjyyden luomia mahdollisuuksia sekä opiskelijan vapautta valita palveluita yli koulurajojen. Kokosin profiloidut palvelut yksien kansien väliin ja suunnittelin yrittäjyysyhteistyölle tunnuksen. Oli mahtavaa venyttää omaa osaamista ja konseptisuunnittelun lisäksi tuottaa tekstit ja grafiikat sekä taittaa esite valmiiksi. Lisäksi laadin yhteismarkkinoinnin ohjeistuksen ja elementit tukemaan johdonmukaista viestintää.
Kaikki kolme asiakastiimiä olivat erittäin tyytyväisiä lopputuotoksiin ja mikä parasta, yhteistyö yrittäjyystoimijoiden välillä on tiivistynyt projektin myötä.
_________________________________
UNELMIA, TOIMISTOHOMMIA JA KÄDET TAIKINASSA
Tässä kronologinen katsaus työhistoriaani.
2019 – Yrittäjä, Brisk Branding
2019 – Opettaja & valmentaja, Haaga-Helia AMK
2017 –2018 Freelancer, markkinointiprojektit ja koulutukset
2012 – 2016 Global brand marketing manager, Reima Oy
2009 – 2012 Projektipäällikkö, Mainostoimisto hasan & partners
2004 – 2009 Projektipäällikkö, Mainostoimisto TEQUILA\PHS
2003 – 2004 Projektiassistentti, Mainostoimisto PHS\INTERACTIVE
2002 Markkinointiharjoittelija, Mainostoimisto Imageneering
1998 – 2003 Barista, Coffee House Tampere
1990-1997 Myyntiin ja asiakaspalveluun liittyviä monenmoisia tehtäviä, kuten esim. leipomomyyjä, toimistoapulainen, hotellitarjoilija Kyproksella, tapahtuma-assistentti, markkinatutkimushaastattelija ja puhelinmyyjä. Niin ja olihan näitä ennen jo kaikenlaista kauppaa, mm. koivunoksakioski 🙂
_________________________________
IKUUNEN OPISKELIJA
Uskon elinikäiseen oppimiseen, jatkuvaan oppimiseen, oppimiseen ryhmässä, oppimiseen yksin, verkko-oppimiseen, oppimiseen sosiaalisissa tilanteissa, oppiin kokeilemalla… Kyllä, tänne on tultu oppimaan, kasvamaan ja kehittymään, eikä sille ole loppua. Minulla on joka päivä tunne, että taas mä opin jotakin uutta!
2019 AmO, ammatillinen opettaja. Haaga-Helia ammatillinen opettajakorkeakoulu, Helsinki
2019 KTM, Kauppatieteiden Maisteri. Yrityksen taloustieteiden maisteriohjelma, markkinoinnin opintosuunta, Jyväskylän yliopiston kauppakorkeakoulu
2012 YTK, Yhteiskuntatieteiden Kandidaatti. Viestinnän koulutusohjelma, mediakulttuurin opintosuunta, Tampereen yliopisto
2002 AMK medianomi. Mediatuotannon koulutusohjelma, digimarkkinoinnin opintosuunta, Tampereen Taide ja Viestintä ammattikorkeakoulu
1994 Ylioppilas. Lapuan lukio
